zaterdag, januari 27, 2007

Typeles

R. zit op typeles. Computertypeles.

Dat wordt hier in de gemeente aangeboden aan de kinderen van de groepen 7 en 8 op de basisschool. (Je moet het natuurlijk wel zelf betalen en het is na schooltijd).
Hij is nu 3 keer geweest en vindt het helemaal geweldig.

En voor mij is het ook weer eens goed om de 10-vingerige versie weer eens uit te proberen.
Ik heb mijn typediploma gehaald in de 2e klas van het voortgezet onderwijs. Alweer zo'n 27! (slik) jaar geleden. En daarna heb ik het nog een keer overgedaan tijdens mijn secretaresse-opleiding. Maar dat is toch ook al weer zo'n 16 jaar geleden, denk ik. De snelheid heb ik nog wel maar de precisie ontbreekt wel eens (lang leve de backspace-toets).

Maar nu R. is begonnen, doe ik gewoon mee.

"We" zijn inmiddels gevorderd tot de letter a, ;, q, w, o en de p.

En vooral de ; en de q zijn vreselijk. Die gebruik je niet zoveel en die moet je met je pink aanslaan.......
Deze bladzijde in het boek is dan ook een crime (vooral de oefeningen 49 en 50).


Het gaat in ieder geval wel wat makkelijker dan vroeger, toen je je vingers kapotsloeg op enorme toetsen en dan maar hopen dat je vinger niet tussen 2 toetsen klem kwam te zitten.
Nee, dan tegenwoordig. Lekker op een laptop typen, alleen de backspace toets doet het
niet:( Da's dan weer jammer.

Moesten G. en ik toen W. op les zat alles nog handmatig nakijken, nu logt R. in op de site van de computer-type-les-firma en er wordt meteen nagekeken hoeveel fout je hebt. En of je verder mag met de volgende oefening.

Hij is zo enthousiast dat hij, hij gaat vrijdag naar les, dinsdag of woensdag al klaar is met de lessen voor die week. Het is dat het programma er voor zorgt dat je niet verder vooruit kan werken dan 4 lesjes, anders deed hij de vrijdagavond meteen alle lessen voor de hele week.

Ga zo door R.! Je doet het prima. En dat diploma..... dat komt er wel.

2 opmerkingen:

Paule zei

Straks ga je zo snel, dat wij je blog niet eens meer kunnen bijhouden!
Eigenlijk ben ik best wel blij met mijn eigen drie vingerige systeem:-)

Francine zei

Ohhhh Typeles.... ik wilde altijd zo graag, maar ik mcht nooit.

En dat zie je eraan af :p