zondag, december 02, 2007

Goede daad verricht

Woensdagochtend vond ik, op de parkeerplaats bij de C1000, toen ik uit de auto stapte, een portemonnee. Hij lag naast een auto en het was wel duidelijk dat iemand die uit die auto was gestapt de portemonnee was verloren.

Wat nu?? Wachten tot er iemand naar de auto terugkwam? De portemonnee op de auto leggen en hopen dat degene van wie hij was, snel terug zou komen?
Uiteindelijk besloot ik maar de portemonnee naar het politiebureau te brengen. Ik had al gezien dat er geld in zat, bankpasjes, e.d. maar durfde niet goed te kijken. Gek he, maar ik had het gevoel dat iedereen naar me keek op het moment dat ik de portemonnee opraapte. Of dat er ineens iemand aan een touwtje zou trekken waardoor de portemonnee net wegglipte als ik hem wilde pakken (deden wij vroeger wel eens op 1 april). Uiteindelijk zorgde de poltie ervoor dat de portemonee bij de rechtmatige eigenaresse terecht kwam die me zer dankbaar opbelde. Ze had de portemonnee nog niet gemist (?) maar was blij dat een eerlijk iemand hem had gevonden.

Ze liet dit bloemstukje bij mij bezorgen als dank! Lief hè?

2 opmerkingen:

Arianne zei

Zo zie je maar; wie goed doet, goed ontmoet!

Veerle - A colored mind zei

Best wel leuk dat ze idd de moeite doet om je te bedanken en dan al zeker op deze manier! Ik liep ooit eens een gans eind achter iemand in het station die blijkbaar gehaast was...ze griste de portemonee uit mijn handen draaide haar om en liep verder. Zonder dank je wel...